mandag den 22. april 2013

Nattens dronning


Vandrende i Københavns gader
mellem grønne blomster og
sommerfugle –
med tårer som følgesvend,
skyggen som stalker
og afgrunden inden for
rækkevidde.

Ser på den faldne himmel
med sine dunhvide skyer
og sejlende svaler
svævende i cirkulerende
bevægelser
blandt resterende indbyggere
og tordenfluer
i deres dans.

Lyserøde aftegninger glider
henover den blå facade
der inden længe
forvandler sit ansigt –
formørkes
fortættes
og byder sin modpart velkommen
mellem stjerner
og vilde dyr.

Farvepaletten og regnbuens glans
Modificeres –
Skarpe fingerspidser river hul
på illusionen,
spilder maling på sin smukke kjole.
Mens de fortryllende fortællinger
forfører alle
der tør lægge sig ud
med nattens dronning. 

2 kommentarer:

  1. Du er altså bare pisse dygtig til at skrive på dansk, også. Du ved jo allerede godt at jeg elsker dine digte, men jeg kan altså ikke sige det nok. Det er ligefrem dejligt! Jeg elsker den måde du beskriver "scenerne" på, jeg elsker hvordan jeg kan se det hele når jeg læser. Thumbs up!

    SvarSlet
  2. Åh tusinde tak søde Kamilla - det er alt for meget!

    SvarSlet