lørdag den 15. december 2012

Glitrende forfald


Jeg føler trangen
til at lade min nøgne krop
lægge sig
på det hårde marmorgulv.
Mærke kulden kærtegne
min hud –
snige sig
omkring mine lemmer
for til sidst at bore sig
ind i mit mellemgulv
og lægge sine æg
i reden
af min livmoder.

Jeg følger trangen til
at skrige ind i mørket
til lungerne er udtørrede
af støvet
der cirkulerer omkring mig
som glimmerstøv på en nattehimmel
med øjne for blodrøde
at se ud af
selv med pillerne
der normalt holder
hovedpinen
væk.


Jeg føler trangen til
at græde til mine øjne dør –
til mit ansigt er dækket
af en våd
rød
masse
Noget en vådserviet
ikke kan fjerne
men som skal skrubbes
med ordene fra min mund–
med noderne der plager
mit ødelagte sind
fra sangen
der var vores.


Jeg ønsker
at blive ladt alene
i skyggerne af min seng –
I hjørnet af det
jeg troede var sikkert
og iført den kjole
du elskede mest.
Lad mig brænde op
og tage englevingerne med.
Erkende at jeg ikke flyver mere,
men kæmper mine kampe
alene i nat
mod den ambivalente slange
og skjoldet ved mit bryst.
Falde med hovedet højt
og aftegningerne af dit kys
på min arrede pande.






1 kommentar:

  1. Her ved jeg faktisk ikke hvad jeg skal sige, andet end: Wow.
    Det er pisse flot! Virkelig pisse flot!

    SvarSlet