torsdag den 27. december 2012

En krakkeleret overflade


Spejlet på mit værelse
hænger forkert
med en form
der ikke længere er firkantet,
men en absurd abstrakthed
stirrende omkring sig
i sine triste rammer
og med skarpe kanter
river lange rifter
i det perfekte tapet
der nu er overmalet
med blodet
fra mine fingerspidser.

Mens spejlet reflekteres i 
dunene fra puden 
som de ligger spredt
på det hårde parketgulv,
klamrer metalstykker sig
til hudens
eftergivelige kød -
Efterlader det hvide skjold
flænset
så blodårene stirrer
dybt
ind i de mure
der før var et tegn
på sikkerhed.

En reflekterende facade
forvandles da
til det originale
transparente
glas
Og med en krakkeleret overflade
lægger jeg mig
tilbage i skjulet –
graver dybere ind til kernen
i forsøget på at genfinde
mit net
og mine
tabte tårer 
blandt indvoldenes blodige fængsel. 

1 kommentar:

  1. Uh, sådan her mindes jeg ikke have læst noget fra dig før! Jeg kan rigtig godt lide det!
    Det virker umiddelbart ikke som noget følelsesladet, men det sidste vers har noget over sig som alligevel vækker noget lige pludseligt for mit vedkommende.

    SvarSlet